zondag 21 juni 2015

Vlierbloesem


Het heeft me altijd geboeid dat de natuur ons zoveel te bieden heeft! Op een aantal blogs en websites (zoals die van de gulle aarde) kan je er zoveel informatie over vinden. Ik word dan altijd nieuwsgierig,...hoe gaat dat dan?, hoe smaakt dat dan? hoeveel werk is dat dan?
Tja en dan zit er meer één ding op....

Samen met kleine Raaf ging ik op de fiets een rondje door onze omgeving. Als je bij ons achter de wijk uit fietst zit je al in het buitengebied. Heerlijk is dat! Net als het bos en de hei, alles is hier op loop/fietsafstand en je ben zo "de bewoonde wereld" uit. 

Onze missie: Vlierbloesem!

Al snel had kleine Raaf het in de gaten en herkende de struiken. Niet slim van ons dat we op onze slippers met blote benen waren terwijl de struiken omringt werden met brandnetels. Nou las ik dat je ook hier van alles mee kan maken maar we kwamen niet voor de brandnetels. We moesten er dus wat moeite voor doen maar al snel hadden we een aardige fietstas met vlierbloesem vol.

Dit recept heb ik aangehouden

Jammer genoeg vonden de Raafjes het niet zo heel lekker. Het was ook wel erg zoet. Volgende keer zou ik er wat minder suiker in doen dan dat het recept aangeeft en meer citroen (maar dat is natuurlijk smaakafhankelijk). 

Maar we kunnen de volgende keer misschien ook wel deze vlierbloesembeignets maken ;)

Klik op foto voor de link naar het recept.

of worden het toch vlierbloesempannenkoeken?



3 opmerkingen:

  1. elke keer als ik op pad ga en al die bloesem zie denk ik zou ik dat ook es proberen maar voorlopig geniet ik er wel van op jouw blog .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. elke keer als ik op pad ga en al die bloesem zie denk ik zou ik dat ook es proberen maar voorlopig geniet ik er wel van op jouw blog .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh en ze ruiken ook zo lekker. In een heel ver verleden heb ik ook al eens siroop en wijn gemaakt van vlierbloesem. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje en je leuke reactie en wie weet tot een volgende keer..Liefs Ravelien